Programy, strategie

Zapraszamy organizacje pozarządowe oraz podmioty wskazane w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do udziału w pracach nad tworzeniem projektu uchwały Rady Gminy w sprawie „Programu Współpracy Gminy Mały Płock z Organiz

Zapraszamy organizacje pozarządowe oraz podmioty wskazane w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do udziału w pracach nad tworzeniem projektu uchwały Rady Gminy w sprawie „Programu Współpracy Gminy Mały Płock z Organizacjami Pozarządowymi i Innymi Podmiotami Prowadzącymi Działalność Pożytku Publicznego na rok 2024 r.”.

Czytaj więcej: Zapraszamy organizacje pozarządowe oraz podmioty wskazane w art. 3 ust. 3...

Zapraszamy organizacje pozarządowe w pracach nad tworzeniem projektu uchwały z programem współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2023 r

Zapraszamy organizacje pozarządowe oraz podmioty wskazane w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do udziału w pracach nad tworzeniem projektu uchwały Rady Gminy w sprawie „Programu Współpracy Gminy Mały Płock z Organizacjami Pozarządowymi i Innymi Podmiotami Prowadzącymi Działalność Pożytku Publicznego na rok 2023 r.”.

Prosimy o wnoszenie propozycji w oparciu o treść Programu współpracy na 2023 r.  Swoje sugestie i uwagi można zgłaszać za pomocą formularza - Propozycje do Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2023 r., który wraz z Programem współpracy na rok bieżący znajdują się poniżej:

zarządzenie nr 68/2022

Formularz można dostarczyć:

  • osobiście do Urzędu Gminy Mały Płock, pok. KASA;
  • e-mailem  na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Czekamy na Państwa propozycje do dnia 25 października br.  Po ich zebraniu i analizie zostanie przygotowany projekt uchwały Rady Gminy w sprawie Programu współpracy na 2023 r.

Zapraszamy organizacje pozarządowe w pracach nad tworzeniem projektu uchwały z programem współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2022 r

Zapraszamy organizacje pozarządowe oraz podmioty wskazane w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do udziału w pracach nad tworzeniem projektu uchwały Rady Gminy w sprawie „Programu Współpracy Gminy Mały Płock z Organizacjami Pozarządowymi i Innymi Podmiotami Prowadzącymi Działalność Pożytku Publicznego na rok 2022 r.”

Czytaj więcej: Zapraszamy organizacje pozarządowe w pracach nad tworzeniem projektu uchwały z...

Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Mały Płock z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za 2020 rok

Mały Płock, dnia 03.03.2021 r.

Sprawozdanie

z realizacji Programu współpracy Gminy Mały Płock z organizacjami pozarządowymi  i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za 2020 rok.

 

            Zgodnie z art. 5a §3 i art. 5b §3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2019 r., poz.37 i poz.  688 oraz 2020 r., poz. 1057) Urząd Gminy Mały Płock przedstawia sprawozdanie za 2020 rok z realizacji Programu Współpracy Gminy Mały Płock z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

            Do przyjętego Uchwałą Nr XV/74/19 Rady Gminy Mały Płock z dnia 14 października 2019 roku „Programu współpracy Gminy Mały Płock z organizacjami pozarządowymi na 2020 rok”, organizacje pozarządowe działające na terenie Gminy Mały Płock nie wnosiły uwag.

            W roku 2020 organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego nie złożyły z własnej inicjatywy wniosku na realizację zadań publicznych, ponieważ nie ogłoszono konkursu ofert. Wobec powyższego z budżetu gminy na ten cel nie wydatkowano żadnych środków finansowych.

            Współpraca z organizacjami pozarządowymi miała charakter pozafinansowy.  Następował bieżący przepływ informacji, poinformowano Wojewodę Podlaskiego o przygotowaniu i uchwaleniu programu współpracy oraz o umieszczeniu projektu na stronie BIP, stronie internetowej Urzędu Gminy projektu programu współpracy do konsultacji społecznych. Poinformowano również Pełnomocnika Wojewody Podlaskiego Społeczeństwa Obywatelskiego p. Adama Jakuć  o sytuacji organizacji pozarządowych w regionie o  nie realizowaniu konkursu ofert dla NGO oraz nie podejmowaniu praz nad lokalna wersją tarczy dla NGO

Urząd Gminy w 2020 r. zawarł ze Stowarzyszeniem „Kraina Mlekiem Płynąca” umowę najmu lokalu w drodze bezprzetargowej.

            Należy również dodać, że organizacje pozarządowe czyli OSP i koła gospodyń wiejskich we współpracy z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Małym Płocku włączyły się w przygotowanie i organizację dożynek gminnych w wąskim gronie osób - przedstawicieli jednostek organizacyjnych gminy i Rady Gminy ze względu na panującą pandemię korono wirusa. Nie odbyły się Dni Małego Płocka ani uroczystości związane z obchodami odzyskania przez Polskę Niepodległości.

W okresie od 14 do 20 marca obowiązywał w Polsce stan zagrożenia epidemicznego, a od 15 marca wprowadzono na granicach Polski kordon sanitarny, znacząco ograniczający ruch graniczny. Od 20 marca, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia obowiązuje w Polsce stan epidemii.

 

Informację przygotowała Krystyna Serwatka.

Budowa gazociągu- podstawowe informacje

„BUDOWA MIĘDZYSYSTEMOWEGO GAZOCIĄGU STANOWIĄCEGO POŁĄCZENIE SYSTEMÓW PRZESYŁOWYCH RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ I REPUBLIKI LITEWSKIEJ WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ NIEZBĘDNĄ DO JEGO OBSŁUGI NA TERENIE WOJEWÓDZTW MAZOWIECKIEGO I PODLASKIEGO GAZOCIĄG POLSKA-LITWA ODCINEK POŁUDNIOWY, Odcinek realizacyjny 2 : – od granicy woj. mazowieckiego ok. km 72,5 do ok. km 157,2 w gminie Mały Płock miejscowość Rudka Skroda o długości ok. 84,7 km.”

Czytaj więcej: Budowa gazociągu- podstawowe informacje

Protokół z przeprowadzonych konsultacji społecznych dotyczących projektu Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Mały Płock na lata 2021-2032

  1. Konsultacje społeczne zostały przeprowadzone na podstawie Zarządzenia Nr 58/2020 Wójta Gminy Mały Płock z dnia z dnia 15.12.2020 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych odnośnie projektu Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Mały Płock na lata 2021 -2032.
  2. Konsultacje zostały przeprowadzone zgodnie z art. 16b. Ust. 1 i art. 17 ust 1 pkt. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876) w zw. z art. 5a ust. 1 i art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. 2020. poz. 713) oraz w zw. z §1 ust. 1, 2 i 3, § 2 ust. 4, § 3 ust. 1b,c, ust. 2a uchwały nr 165/06 Rady Gminy Mały Płock z dnia 31 sierpnia 2006 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Mały Płock.
  3. Celem konsultacji było pozyskanie opinii, uwag i propozycji mieszkańców Gminy Mały Płock oraz przedstawicieli środowisk zawodowych działających na terenie Gminy Mały Płock.
  4. Zasięg terytorialny konsultacji społecznych obejmował obszar Gminy Mały Płock.
  5. Do konsultacji społecznych uprawnieni byli mieszkańcy Gminy Mały Płock oraz przedstawiciele środowisk zawodowych działających w obszarze rozwiązywania problemów społecznych.
  6. Konsultacje trwały od 17 grudnia do 31 grudnia 2020 r.
  7. Obwieszczenie o przeprowadzeniu konsultacji społecznych zostało opublikowane 16 grudnia 2020 r. na tablicy ogłoszeń przed siedzibą Urzędu Gminy Mały Płock, na stronie internetowej Gminy Mały Płock (www.malyplock.pl) oraz na stronie  biuletynu Informacji Publicznej Gminy Mały Płock(bip.ug.malyplock.wrotapodlasia.pl).
  8. Konsultacje polegały na zebraniu na piśmie i w formie elektronicznej uwag, opinii i wniosków w sprawie będącej przedmiotem konsultacji. Konsultacje społeczne zostały przeprowadzone za pomocą formularza ankiety konsultacyjnej tj. w formie imiennego wyrażenia opinii, uwag i wniosków w sprawie będącej przedmiotem konsultacji oraz w formie ankiety anonimowej dotyczącej celów strategii oraz proponowanych kierunków niezbędnych działań. Wypełnione formularze można było przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.@Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub dostarczyć za pomocą poczty lub osobiście do Urzędu Gminy Mały Płock( do skrzynki na korespondencję umiejscowioną przy wejściu do budynku).
  9. Formularze ankiet konsultacyjnych zostały opublikowane na stronie internetowej Gminy Mały Płock (www.malyplock.pl) oraz na stronie biuletynu Informacji Publicznej Gminy Mały Płock(bip.ug.malyplock.wrotapodlasia.pl). Projekt Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Mały Płock na lata 2021 -2032 został opublikowany na stronie internetowej Gminy Mały Płock (www.malyplock.pl) oraz na stronie biuletynu Informacji Publicznej Gminy Mały Płock(bip.ug.malyplock.wrotapodlasia.pl).
  10. W czasie konsultacji nie wpłynęły żadne informacje i ankiety od mieszkańców Gminy Mały Płock, wpłynęło natomiast 5 ankiet od instytucji działających w obszarze rozwiązywania problemów społecznych z informacją że nie wnoszą żadnych uwag i wniosków co do projektu strategii. W związku z powyższym pozostawiono Projekt Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Mały Płock na lata 2021-2032 bez zmian.
  11. Protokół sporządzono w 2 egzemplarzach.

Protokół sporządził: Iwona Połońska