Aktualności

Nabór wniosków na utylizację azbestu z gospodarstw rolnych na podstawie zawartych umów z ARiMR

Wójt Gminy Mały Płock planuje złożyć wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku w ramach programu Priorytetowego azbest „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest Część 2) Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych”.

W związku z powyższym, Wójt Gminy Mały Płock ogłasza nabór wniosków na dofinansowanie zadań w zakresie zbierania, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest. Wnioski o dofinansowanie mogą składać mieszkańcy posiadający gospodarstwo rolne, którzy złożyli w naszej gminie zgłoszenie odpadów zawierających azbest celem ich odbioru i utylizacji, powstałe w wyniku realizacji przedsięwzięcia związanego z częścią inwestycji A1.4.1.: Wymiana pokryć dachowych z materiałów szkodliwych dla zdrowia lub środowiska w gospodarstwach rolnych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności i którym Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) wypłaciła i rozliczyła środki na realizacje powyższego przedsięwzięcia.

Wysokość dofinansowania obejmuję pokrycie do 100% kosztów związanych z likwidacją wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Mały Płock, lecz nie może przekroczyć iloczynu 700,00 zł i sumy całkowitego efektu ekologicznego, wyrażonego w Mg unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest.

Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w Urzędzie Gminy Mały Płock od dnia 15 kwiecień do dnia 30 kwiecień 2024 r.

Do wniosku należy dołączyć m.in.:

  • kopię umowy z ARiMR o objęciu przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego,
  • potwierdzenia z wyciągu bankowego o dokonaniu zwrotu przez ARiMR poniesionych kosztów na zakup blachy w ramach powyższej umowy,
  • oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis.

Wnioski złożone po terminie oraz niekompletne nie będą rozpatrywane.

Wzór wniosku o dofinansowanie na zbieranie, transport i utylizacje wraz z wymaganymi dokumentami jest dostępny w załączeniu poniżej.

Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy Mały Płock pokój nr 8 oraz pod numerem tel. 862791322.

Złożenie wniosku nie gwarantuje przyznania dofinansowania (decyduje stan środków, kolejność złożenia wniosku, a w przypadku pomocy de minimis w rolnictwie, dodatkowo —stan wykorzystania limitu pomocy de minimis w rolnictwie). Liczba zrealizowanych wniosków uzależniona będzie od wysokości środków przeznaczonych na realizację przedsięwzięcia, pochodzących z przyznanej przez WFOŚiGW w Białymstoku dotacji i wysokości środków przeznaczonych na ten cel w budżecie gminy.

W przypadku, gdy dofinansowanie stanowi pomoc publiczną jest ono udzielane zgodnie z regulacjami dotyczącymi pomocy publicznej.