Aktualności
Wnioski o szacowanie strat wskutek przymrozków
- Szczegóły
- Kategoria: Wiadomości
- Utworzono: piątek, 04 lipiec 2025 14:30
- Przemysław Wesołowski
Wójt Gminy Mały Płock informuje, iż Wojewoda Podlaski powołał Komisję ds. oszacowania strat na obszarach dotkniętych przymrozkami wiosennymi w dniach: 26 kwietnia – 10 maja 2025r. na terenie gminy Mały Płock. Poszkodowani rolnicy mogą złożyć do Urzędu Gminy wniosek o oszacowanie szkód powstałych w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego w 2025 r. ( wniosek dostępny w Urzędzie Gminy Mały Płock)
w terminie od 07.07.2025 r. do 09.07.2025 r.
Do składanego wniosku rolnik dołącza:
- kserokopię wniosku o płatności bezpośrednie celem weryfikacji informacji o powierzchni gospodarstwa rolnego za rok 2025,
- kopię zgłoszenia do systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt (IRZ) - jeżeli posiada zwierzęta
Jeśli gospodarstwo rolne znajduje się na obszarze, co najmniej dwóch gmin, a w obu gminach wystąpiły szkody, należy złożyć oddzielny wniosek do każdej z gmin. W każdym wniosku należy wymienić tylko te uprawy, które znajdują się na terenie danej gminy. Po sporządzeniu protokołów cząstkowych, rolnik przekazuje protokół cząstkowy do gminy, w której znajduje się siedziba jego gospodarstwa, (czyli miejsce zamieszkania rolnika). W tej gminie komisja tworzy protokół zbiorczy, do którego wpisuje wszystkie uprawy z protokołów cząstkowych oraz uprawy położone na terenie zamieszkania rolnika.
Uwaga! Powierzchnia upraw w protokole z szacowania szkód musi być zgodna z powierzchnią upraw deklarowanych do dopłat ARiMR za 2025 r.
Więcej informacji można uzyskać w Urzędzie Gminy Mały Płock, ul. Jana Kochanowskiego 15, 18-516 Mały Płock, w pokoju nr 8 lub telefonicznie pod numerem 86 279-13-22.