Gmina Mały Płock zaprasza do składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia p.n. „Dostępny samorząd- granty”

Gmina Mały Płock

ul. J. Kochanowskiego 15

18-516 Mały Płock

Tel. 086 2791322, fax. 086 2791250

 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Zaprasza do składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia p.n. „Dostępny samorząd- granty”

 

1.       Określenie przedmiotu zamówienia:

 

1.1   Przedmiot zamówienia

Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do niniejszej oferty

 

1.2   Uwarunkowania formalno-prawne

a)      Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt dostarczy urządzenia stanowiące przedmiot zamówienia.

b)      Wykonawca udzieli zamawiającemu 24 miesiące  gwarancji na dostarczony sprzęt.

2. Sposób uzyskania informacji dotyczących przedmiotu zamówienia:

Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać osobiście w siedzibie zamawiającego, Gmina  Mały Płock  ul. J. Kochanowskiego 15, 18-516 Mały Płock, pok. nr 2 lub telefonicznie pod numerem tel. (86) 2791322.

Pracownik uprawniony do kontaktów z wykonawcami: Ilona Giełgut,   e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

3. Termin wykonania zamówienia:

Wymagany termin realizacji zamówienia od dnia podpisania zamówienia do 03.02.2023 r.

4. Warunki udziału w postępowaniu:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy będą dysponować:

1)      niezbędnymi uprawnieniami do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

2)      wiedzą i doświadczeniem

3)      odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

4)      odpowiednią sytuacji ekonomiczną i finansową, pozwalająca na realizację zamówienia

5. Kryteria oceny ofert:

Ustala się następujące  kryteria  ocen:                                                                                               

1) cena – waga kryterium 100 (C)

Maksymalną liczbę  punktów  (100) otrzyma wykonawca, który zaproponuje  najniższą  cenę za realizację  całości przedmiotu zamówienia, pozostali będą  oceniani wg poniższego wzoru:

 

cena oferty najtańszej  

----------------------------- x 100 pkt                                                                                                          

cena oferty ocenianej

 

 

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta Wykonawcy, który spełni wszystkie postawione   w niniejszym Zaproszeniu warunki oraz uzyska łącznie największą liczbę punktów stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach podanych kryteriów, wyliczoną zgodnie z poniższym wzorem:

P= C

gdzie:

P – liczba punktów przyznanych badanej ofercie,

C – Liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę w kryterium „Cena”,

6. Sposób obliczenia ceny

1)    Wykonawca poda cenę oferty w Formularzu ofertowym sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do Zaproszenia.

2)    Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie PLN.

3)    Cena oferty musi być podana w złotych polskich z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku.

4)    Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz oczywiste omyłki rachunkowe (z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonywanych poprawek),                       a także  inne  omyłki  polegające  na  niezgodności  oferty  z  zaproszeniem  (niepowodujące  istotnych zmian  w  treści  oferty),  niezwłocznie  zawiadamiając   o  tym  wykonawcę,  którego  oferta została poprawiona.

7. Miejsce i termin składania ofert:

Oferty należy składać w siedzibie Gminy Mały Płock ul. J. Kochanowskiego 15, 18-516 Mały Płock, osobiście, pocztą lub na email. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do dnia 13.01.2023r. do godz. 12:00.

Oferta  winna  być  sporządzona  na  „Formularzu  oferty”.

 

8.       Opis sposobu przygotowania ofert

 

1)      Wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę.

2)      Oferta musi zostać sporządzona w języku polskim. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert             w innym języku. Dokumenty sporządzone w języku obcym składa się wraz                                                                     z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

3)      Formularze oferty i wszystkie dokumenty (również te złożone na załączonych do zaproszenia wzorach) muszą być podpisane. Za podpisanie uznaje się własnoręczny podpis złożony w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej (np. z pieczątką imienną) przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną                        w dokumencie rejestrowym lub innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnej.                        W przypadku podpisywania oferty lub poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę nie uwidocznioną w dokumencie rejestrowym (ewidencyjnym) Wykonawcy należy dołączyć prawidłowo sporządzone pełnomocnictwo.

4)      Poprawki lub zmiany (również przy użyciu korektora) w ofercie muszą być parafowane własnoręcznie przez osobę(y) podpisującą ofertę.

5)      Załączniki i dokumenty powinny być sporządzone wg wzorów i wymogów niniejszego zaproszenia. Złożone przez wykonawców załączniki do oferty muszą być zgodne w treści                               z dokumentami stanowiącymi załączniki do niniejszego zaproszenia.

6)      Zakres dostaw, który jest podstawą określenia ceny, musi być zgodny z zakresami obowiązków wynikających z niniejszego zaproszenia i umowy.

7)      Zamawiający zaleca, aby każda strona oferty wraz z załącznikami była ponumerowana kolejnymi numerami. Zamawiający zaleca, aby oferta wraz z załącznikami była zestawiona w sposób uniemożliwiający dekompletację oraz uniemożliwiający zmianę jej zawartości bez widocznych śladów jej naruszenia.

8)      Wszystkie dokumenty w niniejszym postępowaniu mogą być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę(y) uprawnione do podpisania oferty wraz z dopiskiem „za zgodność z oryginałem”. 

9)      Złożenie przez Wykonawcę nieprawdziwych informacji, mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik niniejszego postępowania, stanowi podstawę do odrzucenia oferty.

10)   Ofertę należy złożyć na załączonym do niniejszego zaproszenia formularzu oferty, stanowiącym załącznik nr 1 wraz z załącznikami.

11)   Tajemnica przedsiębiorstwa:

Wykonawca może zastrzec w ofercie informacje stanowiącą tajemnice przedsiębiorstwa                                      w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Przez tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r.                             o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 ze zm.) rozumie się informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób , o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzania nimi podjął , przy należytej staranności działania w celu utrzymania ich w poufności.

Informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa powinny być zgrupowane   i stanowić oddzielną część oferty, opisaną w następujący sposób „tajemnica przedsiębiorstwa”.

Zamawiający ma prawo do badania skuteczności zastrzeżenia dotyczącego zakazu udostępniania informacji zastrzeżonych jako tajemnica przedsiębiorstwa.

Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert zastrzegł, że nie będą one udostępnione oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.

 

9. Zawartość ofert - Wykaz oświadczeń i dokumentów:

 

1) Wykaz oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę:

a)      Formularz ofertowy  wg  wzoru załącznik  Nr 1,

b)      Pełnomocnictwo do podpisania oferty oraz do podpisywania zobowiązań  w imieniu Wykonawcy/konsorcjum ( np. jeśli ofertę podpisuje  osoba/osoby  nie figurujące  w odpisie  z właściwego  rejestru),

c)       Oświadczenie dotyczące nowych przesłanek wykluczenia – sporządzone zgodnie   z załącznikiem nr 3.

 

10.  Informacje na temat zakresu odrzucenia ofert:

        Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:  

1)      jej treść nie odpowiada treści ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia,

2)      jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,

3)      zawiera inny sposób wykonania zamówienia, niż ten, który został opisany przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia,

4)      została złożona po terminie składania ofert,

5)      Została złożona przez wykonawcę wykluczonego z postępowania.

 

12. Informacja na temat wykluczenia Wykonawców

 

1)      Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawców, którzy:  

a)      nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu,

b)      wyrządzili szkodę zamawiającemu lub wykonali wcześniejsze zamówienia nienależycie, 

c)      złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania.

d)      Ponadto, w związku z wejściem w życie regulacji rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31.07.2014 r. dotyczącego środków organizacyjnych w związku z działaniem Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainę w brzmieniu zmienionym /określonym rozrządzeniem Rady (UE) nr 2022/576 z dnia 08.04.2022 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków organizacyjnych w związku z działaniem Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (zwanym dalej „rozporządzeniem”) oraz ustawy  z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wsparciu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U.      z 2022 r., poz. 835) – stanowiących regulacje prawa powszechnie obowiązującego, które statuują wobec tzw. podmiotów objętych/określonych dyspozycją tych aktów prawnych – zgodnie z poniższym) sankcje i zakazy związane z obszarem zamówień publicznych – wskazuje, iż na gruncie niniejszego postępowania obok podstaw wykluczenia określonych w pkt 1 niniejszego rozdziału (tzn. statuowanych przepisami art. 108 ustawy Pzp), zastosowanie mają również sankcje określone tymi regulacjami szczególnymi.

Wedle przedmiotowych regulacji:

-        Wykonawca stanowiący podmiot, o którym mowa w artykule 5k ust. 1 rozporządzenia, nie może uzyskać jakiegokolwiek zamówienia publicznego, ani dalej wykonywać jakiegokolwiek zamówienia publicznego (również przy udziale podmiotu trzeciego, podwykonawcy lub dostawcy w sytuacji, o której mowa w art. 5k ust. 1 rozporządzenia) – przy zastrzeżeniu artykułu 5k ust. 4 rozporządzenia;

-        Wykonawca stanowiący podmiot, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wsparciu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, w okresie trwania okoliczności tam wskazanych, podlega obligatoryjnemu wykluczeniu z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, tzn. złożona przez takiego wykonawcę oferta podlega odrzuceniu zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach   w zakresie przeciwdziałania wsparciu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, a ponadto w przypadku, jeżeli w okresie wykluczenia taki podmiot ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, to zgodnie z art. 7 ust. 6 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wsparciu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego podlega on karze pieniężnej nakładanej decyzją Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (UZP).

Wskazane sankcje i zakazy dotyczą:

-        podmiotów objętych dyspozycją artykułu 5k ust. 1 rozporządzenia, tzn. podmiotów stanowiących:

·      obywateli rosyjskich lub osoby fizyczne lub prawne, podmioty lub organy z siedzibą w Rosji;

·      osoby prawne, podmioty lub organy, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa w lit. a;

·      osoby fizyczne lub prawne, podmioty lub organy działające w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a lub lit. b;

                         

-        podmiotów objętych dyspozycją art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.  o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wsparciu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, tzn. podmiotów stanowiących Wykonawcę:

·      wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006   i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę, o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wsparciu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wsparciu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;

·      którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 01 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006   i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę, o której mowa w ust. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wsparciu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24.02.2022 r., o ile została wpisana na listę, o której mowa w art. 2 ustawy, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wsparciu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;

·      którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę,  o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wsparciu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24.02.2022 r., o ile został wpisany na listę, o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wsparciu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wsparciu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.

2)      Ofertę Wykonawcy wykluczonego odrzuca się.

13.   Unieważnienie postępowania

 

1.        Zamawiający zastrzega sobie możliwość zakończenia postępowania bez wyboru oferty niezwłocznie zawiadamiając wykonawców. 

2.        Zamawiający może unieważnić postępowanie  przed upływem terminu do składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.

3.        O unieważnieniu postępowania zamawiający zawiadamia wykonawców, którzy złożyli oferty i zamieszcza te informacje na stronie internetowej prowadzonego postępowania.

14. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty:

Zamawiający niezwłocznie po dokonaniu wyboru oferty, informuje wykonawcę, który złożył najkorzystniejszą ofertę.

15. Informacja o środkach ochrony prawnej

1)        Wykonawca może wnieść do zamawiającego środek ochrony prawnej zwany sprzeciwem  na czynność podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechanie czynności, do której zamawiający był zobowiązany. 

2)        Sprzeciw przysługuje wyłącznie wykonawcy, który wykaże, że ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia.

3)        Sprzeciw powinien wskazywać czynność zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z Regulaminem, obowiązującymi przepisami prawa lub czynność zaniechaną, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające jego wniesienie.

4)        Sprzeciw wnosi się w terminie 2 dni od dnia w którym wykonawca mógł przy dołożeniu należytej staranności powziąć informację o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

5)        Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 4 zamawiający może rozpoznać sprzeciw lub pozostawić bez rozpoznania.

6)        W przypadku uznania zasadności sprzeciwu zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym wykonawców w sposób przewidziany w niniejszym Regulaminie.  

16. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy:

1)      Zamawiający zawiera umowę z wybranym wykonawcą w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania informacji, o których mowa w rozdziale 14.

2)      Zamawiający może zawrzeć umowę niezwłocznie, jeżeli wpłynęła tylko jedna oferta.

3)      Informacja  o  terminie  i  miejscu  podpisania  umowy  zostanie  przekazana  telefonicznie lub przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej wykonawcy, którego ofertę wybrano.

 

17.   Postanowienia końcowe

 

1)      Postępowanie jest ważne jeżeli wpłynie co najmniej jedna oferta nie podlegająca odrzuceniu

2)      Złożenie oferty nie jest równoznaczne z udzieleniem zamówienia.

3)      Oferty, potwierdzenie upublicznienie zaproszenia do składania ofert, opinie biegłych, oświadczenia, zawiadomienia, wnioski, inne dokumenty i informacje składane przez Zamawiającego i Wykonawców oraz umowa stanowią załączniki do protokołu postępowania.

4)      Protokół wraz z załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym, że oferty udostępnia się po ich otwarciu.

5)      Zamawiający udostępnia protokół lub załączniki do protokołu na wniosek Wykonawcy.

6)      Przekazanie protokołu lub załączników następuje po przy użyciu środków komunikacji elektronicznej lub w formie pisemnej.

7)      Zamawiający zastrzega sobie prawo wzywania Wykonawców do złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonych dokumentów i treści oferty oraz do uzupełniania dokumentów, jak również do poprawienia w ofertach oczywistych omyłek rachunkowych i pisarskich.

8)      Zamawiający zastrzega sobie prawo odwołania lub unieważnienia postępowania bez podania przyczyny, a także pozostawienia zaproszenia bez dokonania wyboru.

9)      Przywołane w zaproszeniu ofertowym załączniki stanowią jego integralną część.

10)   W sprawach nieuregulowanych w niniejszym zaproszeniu ofertowym stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego oraz przepisy prawa i wytyczne związane z przedmiotowym postępowaniem.

Wójt Gminy

Józef Dymerski

Załączniki:

1.       Opis zamówienia – załącznik nr 1

2.       Formularz oferty – załącznik nr 2

3.       Oświadczenie dotyczące nowych przesłanek wykluczenia – załącznik nr 3

                                                                                            

Mały Płock, dnia  05.01.2022 r.